Onze visie op de bouw is gebouwen creëren die zijn afgestemd op de specifieke wensen en behoeften van de gebruikers. Nu en in de toekomst. Als familiebedrijf in de bouw onderscheiden we ons door zowel ondernemend als betrokken te zijn. Het menselijke aspect in de bouw is wat ons werk boeiend maakt en wat ons motiveert om de hoogste kwaliteit te leveren. Wij zien ‘Knauf versterkt de bouw’ als meer dan alleen topkwaliteit van producten en oplossingen. Onze visie gaat ook over het versterken van de business van onze klanten, het eindresultaat voor hún klanten en het welzijn van onze medewerkers.
Gebouwen creëren die zijn afgestemd op de specifieke wensen en behoeften van de gebruikers vraagt veel van de vakmensen, want de eisen zijn hoog. Het moet steeds sneller, slimmer en duurzamer. Omdat we ons verbonden voelen met deze professionals, helpen we ze graag vooruit met kwalitatief hoogwaardige producten, services en oplossingen.
We hebben daarbij niet alleen oog voor kennis en kunde, ook welzijn staat bij ons voorop. Zo ontwikkelen we initiatieven die zich onder andere richten op de gezondheid van de vakman, zijn zakelijk succes, het aantrekken van toekomstig talent, de ontwikkeling van kennis en vakmanschap en de samenwerking met onze overige businesspartners in de bouwketen. Elke dag een sterkere bouw: een continu proces, waarbij vakmensen hun krachten bundelen.
Als familiebedrijf vinden wij het belangrijk om onze huidige leefomgeving in een betere staat door te geven aan de volgende generaties. We dragen bijvoorbeeld actief bij aan een circulaire economie en aan het verduurzamen van de huidige gebouwen. Digitalisering van de bouw is hierbij een onmisbare schakel, daarom adviseren we klanten in het BIM-model en leveren we data op maat aan. Zo kunnen we samen met bouwpartners nadenken over de juiste systemen voordat de bouw begint. Ook in niet-materiële betekenis zijn we duurzaam en richten we ons op samenwerking en langetermijnrelaties. Meer over onze doelen op het gebied van duurzaamheid lees je op de pagina Trends & Innovatie.
Om ervoor te zorgen dat al onze dagelijkse activiteiten in lijn zijn met onze missie en visie, hebben we ‘in de manier waarop we de dingen doen’ vier kernwaarden hoog in het vaandel staan: menschlichkeit, betrokkenheid, partnership en ondernemerschap. Zo is het voor iedereen, klanten, zakenpartners en medewerkers, herkenbaar waar Knauf voor staat.